• facebook
  • rss

كارت محدود كننده حداقل جریان تحریك LSES

کارت محدود كننده حداقل جریان تحریك LSES

این كارت در زمانی كه ژنراتور به شبكه وصل می باشد میزان توان راكتیو جذب شده از شبكه را محدود می نماید . چنانكه قبلاً نیز ذكر شده میزان جریان تحریك در حالتی كه ژنراتور فقط توان اكتیو تولید می كند جریان تحریك طبیعی نامیده می شود . و زمانی كه علاوه بر توان اكتیو مقداری توان راكتیو به شبكه تحویل داده می شود جریان تحریك را در این حالت فوق تحریك و زمانیكه توان اكتیو به شبكه تحویل و توان راكتیو از شبكه تحویل گرفته می شود جریان تحریك را زیر تحریك می نامند .

در حالت اخیر چنانچه روند اخذ توان راكتیو از شبكه زیاد شود احتمال كاهش جریان تحریك و قطع آن و تغییر حالت نقطه كار ژنراتور سنكرون به ژنراتور غیر سنكرون القائی وجود داشته و اشكالاتی برای ژنراتور و شبكه ایجاد می نماید.

لذا میزان حداقل جریان تحریك یا توان راكتیو جذب شده بایستی محدود گردد . زمان خروجی از این كارت در حالت اضطراری ولتاژ ژنراتور را كنترل می نماید . مشخصات الكتریكی عملكرد این كارت خطی بعلاوه مشتق گیر (PI) می باشد.

این كارت همچنین در زمان افت ولتاژ ناگهانی ژنراتور سیگنال مؤلفه سینوسی ژنراتور را نیز تهیه می نماید .

کارت تهیه كننده حد ولتاژ ژنراتور و تعقیب كننده در حالت كنترل دستی CMS

عملكرد این كارت شبیه كارت CAS می باشد . مضاف بر اینكه بخش تعقیب كننده ولتاژ ژنراتور نیز در این كارت گنجانیده شده و برای تغییر وضعیت از حالت اتوماتیك یا جایگزین به حالت كنترل دستی و بالعكس شرایط را آماده و فراهم می نماید :

تغییر وضعیت سیستم كنترل در شرایط زیر امكان پذیر است :

الف ) تغییر وضعیت سیستم كنترل از اتوماتیك یا جایگزین با حالت كنترل دستی توسط اپراتور از تابلوی كنترل .

ب ) تغییر وضعیت از حالت جایگزین به حالت دستی در شرایطی كه موقعیت غیر طبیعی برای سیستم اتفاق بیافتد بصورت اتوماتیك انجام خواهد شد .

 

كارت تعقیب كننده برای تغییر وضعیت از حالت طبیعی به جایگزین (RPS)

این كارت برای تعقیب كردن شرایط سیستم كنترل و آماده سازی سیستم كنترل جایگزین جهت در اختیار گرفتن وظیفه كنترل بدون تغییر شرایط ولتاژ جریان تحریك و ژنراتور می باشد.

این تغییر وضعیت سیستم كنترل در شرایط زیر اتفاق می افتد .

الف ) بصورت دستی توسط اپراتور از تابلوی كنترل .

ب ) بصورت اتوماتیك در شرایط وضعیت غیر طبیعی سیستم تحریك و كنترل .

 

كارت منبع تغذیه ALS1

وظیفه این كارت تامین ولتاژمستقیم تثبیت شده15 ولت برای كارتهای كنترل می باشد.

كارت تهیه وكنترل زاویه آتش تریستورها GITS

وظیفه این كارت تأمین ولتاژ آتش گیت تریستورها بوده و متناسب با ولتاژ دریافتی از كارت RS می باشد . حداقل زاویه برای یكسو كردن 10 درجه و حداكثر برای جلوگیری از یكسو كردن 30 درجه می باشد.

 

کارت تأمین كننده حداكثر جریان تحریك ASEX1

وظیفه این كارت در مدار آوردن تریستورهای THB و تأمین جریان تحریك اضافی برای سیستم در زمانی كه ولتاژ ژنراتور بخاطر اتصال كوتاه كمتر از 60 درصد میزان نامی می شود و لازم به تذكر است چنانچه ولتاژ ژنراتور كمتر از 80% گشته و زمان بیش از 4 ثانیه طول بكشد ژنراتور را ازمدارخارج می نماید .

 





Leave a reply