• facebook
  • rss

راهکارهایی برای هدف گذاری برای موفقیت

 

راهکارهایی برای هدف گذاری برای موفقیت – پایان فیلم

اجازه بدهید مثالی بزنم. فرض کنیم به سینما می روید تا فیلم پر ماجرایی را تماشا کنید. در حالی که ده دقیقه به پایان فیلم سانس قبل مانده، به سینما می رسید. اما به جای اینکه منتظر بمانید تا فیلم تمام شود، وارد سالن سینما می شوید، می نشینید و ده دقیقه آخر فیلم را تماشا می کنید.
متوجه می شوید که بازیگران فیلم کارشان به کجا می کشد. حالا وقتی سانس بعدی شروع می شود، تمام فیلم را از ابتدا تماشا می کنید. این بار می توانید به شکلی عینی و با رامش فیلم را تماشا کنید. در این شرایط، نگران و مشوش نمی شوید زیرا پیشاپیش می دانید که فیلم چگونه به انتها می رسد.

 

بر سرعت جریان بیفزایید

این دقیقا همان روشی است که برای برنامه ریزی خودانگاره جدیدتان از آن استفاده می کنید. در اینجا یک فرآیند پنج مرحله ای وجود دارد که می توانید از آن برای رسیدن به ذهنیت مطلوب و مورد نظر خود استفاده نمایید.
اقدام اول، نتیجه مطلوب خود را به زبان بیاورید و آن را تایید مثبت کنید.

برای مثال، اگر با کسی مسئله ای دارید، می توانید به آرامی و با اطمینان خاطر به خود بگویید، این مشکل با رعایت منافع همگان به خیر و خوشی بر طرف می شود. بیان شما باید کاملا شفاف باشد. بی جهت به جزئیات نپردازید. نگران جریان کار نباشید.
اقدام دوم، تصویر سازی کنید و نتیجه مورد علاقه تان را به روشنی ببینید. همه و از جمله خودتان را ببینید که با نتیجه به دست آمده مشکلی ندارید. لازمه این کار تلاش و تمرکز است.
اقدام سوم، تصویر کردن را احساسی کنید. ببینید وقتی برنامه تان اجرا شد تا چه اندازه شاد و خوشحال هستید. خودتان را موفق ببینید، ببینید که به هدفتان رسیده اید.

 

اقدام چهارم، موقعیت را رها کنید. رفتارتان باید به گونه ای باشد که انگار شخص مطمئنی به شما گفته باشد به این موضوع رسیدگی می کند و شما دیگر کاری با آن نداشته باشید.
اقدام پنجم، تحقق که به پدیداری راه حل مربوط می شود.
بار دیگر، پنج مرحله فعال کردن قانون برگشت پذیری عبارتند از:
1 – به کلام در آوردن، یعنی توضیح دادن نتیجه مورد علاقه
2 – تصویرسازی، خلق یک تصویر ذهنی شفاف درباره نتیجه مورد نظر
3 – جنبه احساسی دادن، ایجاد رضایت د رخویشتن که با موقعیت حل و فصل شده در ارتباط است.
4 – راها کردن همه نگرانیها
5 – تحقق که همان پدیداری راه حل با دستیابی به هدف است.

 

شتاب بخشیدن به فرآیند تغییر

روشهای ذهنی متعدد دیگری هم وجود دارند که برای فعال کردن ذهن خود و تسریع فرآیند تغییر درونی و محقق بیرونی می توانید از آن استفاده کنید. هر یک از این روشها ترکیبی از روشهای برنامه ریزی ذهنی برای تغییر دادن خودانگاره شمالست که در آموزش های قبل توضیح داده شدند.
هر یک از اینها به شدت موثرند و وقتی آنها را به طور منظم مورد استفاده قرار می دهید، به تنهایی یا به اتفاق می توانید خود و زندگی تان را به شکل اعجاب برانگیزی متحول نمایید.

 

روش تایید کتبی

اولین روشی که به آن اشاره می کنیم، روش تایید کتبی است. برای استفاده از این روش دفترچه ای بردارید. اگر این تمرین را در صبح انجام بدهید بهتر است و هدف خود را به شکل شفاف و روشن به زمان حال ساده بنویسید. این نوشته می تواند هر اندازه که شما بخواهید، بلند یا کوتاه باشد. می تواند خلاصه یا مفصل باشد.

پس از آنکه هدفتان را نوشتید، قلمتان را به زمین بگذارید، چشمانتان را ببندید، نفس عمیقی بکشید و تصور کنید که به هدفتان رسیده اید. وقتی این را تصویرسازی می کنید، احساسی در خود ایجاد کنید که با موفقیت شما همخوانی داشته باشد. تبسم کنید و از لذتی که ناشی از دستیابی به هدف هایتان است لذت ببرید. بعد موضوع را به کلی رها کنید، چشمانتان را باز کنید و برنامه های روزتان را اجرا نمایید.

نوشتن و مکتوب کردن روش قدرتمندی است که به کمک آن می توانید هدفهایتان را در ذهن نیمه هشیارتان ثبت کنید. خیلی ها عادت دارند که روز اول سال هدفهایشان را برای تمام مدت سال مکتوب کنند. بعد وقتی در پایان سال این برگه را می خوانند، متوجه می شوند که اغلب هدفهایشان تحقق پیدا کرده است.
هرچه با تناوب بیشتری هدفهایتان را بنویسید، به سرعت بیشتری تحقق پیدا می کنند.

روش تایید استاندارد

دومین روش برنامه ریزی ذهنی که می توانید از آن استفاده کنید روش تایید استاندارد است. در این روش هدفهای خود را روی کارتهای 12*5 سانتی متری می نویسید. هدفهای خود را به زبان حال و با کلماتی روشن و مشخص بنویسید.
بهتر این است که از این روش در دو نوبت صبح و شب استفاده کنید. مکانی را پیدا کنید که بتوانید چند دقیقه ای به تنهایی و در سکوت در آن به سر ببرید. چند نفس عمیق بکشید، بدن خود را در حالت راحتی قرار بدهید و ذهنتان را مهیا سازید. به آرامی عمل بازدم را انجام دهیدو به آرامی بنشینید و کارتها را روی پایتان قرار بدهید.

بعد نخستین هدف را بخوانید. چشمان خود را ببندید و هدف را پنج بار تکرار کنید. تصور کنید که به این هدف خود رسیده اید. تصور کنید اگر به هدف خود رسیده باشید، چگونه حالتی پیدا می کنید. بگذارید احساس لذت و شادی در شما ایجاد شود.
حالا نفس عمیق دیگری بکشید، هوا را از ریه های خود خارج کنید. این کار را با تک تک هدفهای خود انجام بدهید. ذهن نیمه هشیار شما می تواند در هر زمان روی پانزده هدف کار کند.
برنامه مربوط به هر هدف نباید بیش از سی تا شصت ثانیه طول بکشد. وقتی این کار را صبح اول وقت انجام می دهید، علائمی به ذهن نیمه هشیار خود مخابره می کنید. در این زمان، قانون جذابیت فعال می شود و در طی روز شرایطی فراهمی می آید که می توانید یک یا چند خدف خود را برآورده سازید.





Leave a reply