• facebook
  • rss

FILLING TANK جهت تأمین آب مورد نیاز سیكل

FILLING TANK  جهت تأمین آب مورد نیاز سیكل

FILLING TANK  جهت تأمین آب مورد نیاز سیكل در هنكام آبگیری كه از طریق لوله ای به ساكشن پمپ ها وصل است و چون در ارتفاع بالای واقع شده جهت تأمین هد مثبت برای پمپها و بعد از آبگیری سیكل جهت جبران افت های موجود در آب گردشی سیكل را تأمین می نماید واگر آب سیكل بنا به دلایلی افزایش یابد به این تانك انتقال می یابد در واقع نقش یك منبع انبساطی را نیز به عهده دارد.

آب سیكل در چهار دستگاه سل كه هر كدام دارای یك دلتا (مبدل حرارتی)و یك فن دوسرعته می باشد خنك كاری میشود همیشه سه تا از سلها در مدار قرار می گیرد و یكی از آ نها در وضعیت استندبای قرار دارد كه آب در گردش سیكل را در محدوده دما ی 33 الی40 درجه سانتیگراد نگه می دارد كه نحوه عمل كرد فن ها و تغییر سرعت آنها  متناسب با دمای آب در گردش در هشت STEP  كنترل میشود مطابق نقشه پیوستی در STEP  صفر هر سه تا فن خارج ودر STEP1  یك فن در دور پایین ودوتای دیگر استوپ می باشد.

 

STEP2 و بالاتر

 

در STEP2 دوتا از فن با 50% درصد سرعت وسومی STOP در STEP3 هر سه تا فن با سرعت 50% ودر STEP4 یكی از فنها با سرعت 100% ودوتای دیگر50% ودر STEP5 دوتا از فنها بادور 100% ویكی 50% ودر STEP6 هرسه تا فن با دور 100% ودر STEP7 دوتا از فنها با سرعت 100% ویكی از فنها با سرعت 50% كه سل مربوط به این فن دلوج می گردد(اسپری آب روی رادیاتها) در STEP8 دوتا از فنها با سرعت 50% وسلهای مربوط به آنها دلوج می شوند.وفن سومی با سرعت 100% در مدار قرار می گیرند كه افزایش وكاهش STEP های این سیستم متناسب با دمای آب در گردش سیكل می باشد به این صورت كه اگر دمای آب به 40 درجه سانتیگراد افزایش یابد سیستم كنترل STEP هارا افزایش می دهد وهر وقت دمای آب زیر 33 درجه رسید STEP ها را كاهش می دهد.

استروج تانك موجود در سیستم

استروج تانك موجود در این سیستم جهت نكه داری آب در مواقع درین دادن آب سل ها میباشد  و جهت جلوگیری از یخ زدن آب در زمستان این مخزن در زیر زمین كار كذاشته شده است ودر آبگیری مجدد سل ها از این آب موجود در مخزن استفاده میشود.

دلوج تانك موجود در این سیستم جهت تامین آب  مورد نیاز در مواقع دلوج  سل ها ر ا كه  در STEP های  7 و 8  TEMP  كنترل  صورت  می گیرد را به عهده دارد .

بای پس والو موجود در این سیستم زمانی كه دمای محیط كاهش یافته بسته به شرایط بهره برداری و دمای آب در گردش سیكل كه در اثر استفاده از سلهای خنككاری باعث افت زیاد دمای آب در گردش می شود ، جهت جلوكیری از یخ زدن آب سیكل والو بای پس را باز نموده و والوهای 101 و 102 واقع در مسیر رفت و برگشت آب سلها را می بندیم و آب سلها را به   STROAGE  TANK  درین  می دهیم .

جهت حفاضت از یخ زدگی آب در گردش سیكل و جلوگیری از آسیب به تجهیزات موجود در سیستم  AUX . COOLING   سوئج های دما در مسیر نصب شده كه اگر دمای محیط زیر دو درجه سانتیگراد و دمای آب در گردش سیكل زیر 12 درجه سانتیگراد برسد ای سوئج ها عمل كرده و سیستم كنترل به صورت AUTO   به سیستم TRIP  داده و آب را درین می دهد .

 





Leave a reply