• facebook
  • rss

کتاب تمرین و آموزش پیانو هانون

کتاب تمرین و آموزش پیانو هانون

کتاب پیانیست با ذوق توسط چارلز لوئیس هانون،یک سری تمرین های پیانو  60 تایی است که برای افزایش سرعت، دقت، چالاکی و قدرت انگشتان و انعطاف پذیری و نرمش مچ های یک پیانیست طراحی شده اند. این کتاب تمرین پیانو اولین بار در سال 1873 در بولون انتشار یافت. پیانیست با ذوق مشهور ترین اثر کاری هانون است و هنوز هم به صورت وسیعی توسط هنرجویان و معلمین پیانو بکار برده می شود. اگرچه کاربرد پذیری این تمرین های قرن نوزدهمی توسط بعضی از معلمین پیانو، امروز زیر سوال برده می شوند.

 

تمرین های پیانو هانون به مشکلات معمول که می توانند مانع قدرت های اجرایی و نوازندگی یک هنرجوی پیانو شوند، ارجاع می دهند. این ها شامل عبور شصت دست، قدرتمند تر کردن انگشتان چهارم و پنجم، تریل های چهارگانه و تریل های سه گانه هستند.  این تمرین ها به این منظور طراحی شده اند که بصورت فردی به استادی برسند و سپس متوالیا در بخش هایی که قرار داده شده اند نواخته شوند. صرف نظر از افزایش قابلیت های تکنیکی و فنی هنرجو وقتی به صورت گروهی در سرعت های بالا نواخته شوند، این تمرین ها همچنین قدرت تحمل را نیز افزایش خواهند داد.

 

تمرین های کتاب پیانو هانون به سه بخش تقسیم می شوند

 

تمرین های پیانو هانون 1 تا 20 :

به عنوان تمرین های مقدماتی برچسب گذاری شده اند و این ها مشهور ترین تمرین ها نیز هستند که برای توسعه قدرت انگشت و استقلال استفاده می شوند. هر تمرین شامل یک توالی از 8 نت های یک شانزدهم است که با نت دو شروع می شوند که سپس بر روی شروع  و عبور از دو اکتاو تکرار می شوند. تمرین به صورت معکوس به پایین تا دو اکتاو تا شروع نت دو تکرار می شوند. این تمرین های پیانو هانون به قصد تمرین در گروه های سه تایی نوشته شده اند بجز دو تای اول که با هم تمرین می شوند.

 

تمرین های پیانو هانون 21 تا 43 :

به عنوان تمرین های ثانوی و اضافی برای توسعه تکنیک ویرتوسو برچسب گذاری شده است. بخش بیشتر مشکل بدین منظور است که بعد از اینکه پیانیست در قسمت اول به طور کامل به مرحله استادی برسد به سراغ قسمت بعدی برود. بخش دوم شامل گام ها و آرپژها است.

 

تمرین های پیانو هانون 44 تا 60 :

به عنوان تمرین های پیانو هانون برای استادی در بزرگ ترین مشکلات فنی نام گذاری شده است. از آنجا که این قسمت به طرز قابل توجهی مشکل تر است، هانون توصیه می کند که قبل از اینکه به این بخش پرداخته شود، پیانیست در هر دو بخش های قبلی به استادی رسیده باشد. این بخش شامل نت های تکرار شده، نت های دابل تکرار شده و گام ها در سوم ها و اکتاوها و ترملوها و بیشتر است.

بعد از اینکه این بخش ها به استادی رسیده شوند، هانون توصیه می کند که تمامی تکنیک ها روزانه تکرار شوند تا تکنیک نوازندگی پیانیست همچنان باقی بماند.

 

 






نام کتاب
 The Virtuoso Pianist in 60 Exercises
نویسنده
 Charles-Louis Hanon
ناشر
 
تعداد صفحات
 116 صفحه
سال انتشار
 1986
ISBN
 
زبان
 انگلیسی
فرمت
 PDF
حجم
 6.88 مگابایت
رمز فایل
 freebooks24.ir
لینک دانلود
 برای ثبت سفارش دانلود اینجا را کلیک کنید
برای دانلود مجموعه کتاب های پیانو و کیبورد اینجا را کلیک کنید

ثبت سفارش دانلود فایل

برای دانلود مجموعه کتاب های پیانو و کیبورد اینجا را کلیک کنید



Leave a reply