• facebook
  • rss

ترانه ی یخ و آتش _جلد 1 تا 5

 A Song of Ice and FireA Song of Ice and Fire

 

ترانه ی یخ و آتش یک مجموعه از رمان های فانتزی حماسی است که توسط رمان نویس و فیلمنامه نویس آمریکایی جورج آر. مارتین نوشته شده است.مارتین نوشتن این مجموعه را از سال 1991 شروع کرد و اولین جلد در سال 1996 به چاپ رسید. ابتدا به عنوان سه گانه برنامه ریزی شده بود، در حال حاضر این مجموعه شامل 5 جلد به چاپ رسیده است و دو جلد دیگر در آینده به چاپ می رسند.

داستان این مجموعه در جهان ساختگی و به طور عمده در یک قاره که “وستروس” (Westeros) خوانده می شود و همچنین در سرزمین وسیعی در شرق به نام “اسوس” (Essos) رخ می دهد.  اکثر شخصیت ها انسانی هستند اما  هرچه این مجموعه پیش می رود نژادهای دیگری معرفی می شوند مانند گونه ی سرد و خطرناک Others از شمال دور و اژدهایی که از دهانشان آتش خارج می شود از شرق ، که هر دوی این گونه ها توسط افراد این داستان منقرض می شوند.

سه خط داستانی اصلی در این مجموعه وجود دارد: تاریخچه ی جنگ داخلی سلسله برای کنترل Westeros در میان چند خانواده ی رقیب. تهدید رو به افزایش Others، که درآنسوی یک دیوار عظیم یخی که مرز های شمالی وستروس را شکل می دهد ساکن هستند. و بلند پروازی  دنریس تارگرین  (Daenerys Targaryen)، دختر تبعید شده ی پادشاهی که پانزده سال قبل در جنگ داخلی دیگری به قتل رسیده بود، برای بازگشت به وستروس و ادعای او مبنی بر اینکه تاج و تخت حق اوست. هر چه مجموعه پیش می رود سه خط داستانی به طور فزاینده ای با یکدیگر ترکیب می شوند و به یکدیگر وابسته می شوند.

داستان این مجموعه از زبان سوم شخص و از زاویه ی دید شخصیت ها گفته می شود. در پایان جلد چهارم، 17 شخصیت که دارای شخصیت های چندگانه هستند و هشت شخصیت که هریک تنها یک شخصیت دارند وجود دارند. چند شخصیت با زاویه دید جدید در پایان جلد پنجم معرفی می شوند که صحنه را برای رویدادهای رمان ششم آماده می کنند.




نام کتاب
 A Song of Ice and Fire Series I-V
نویسنده
 George R. R. Martin
ناشر
 Bantam Books
تعداد صفحات
 704 ،768، 992، 1104، 1152 صفحه
سال انتشار
 1996، 1999، 2000، 2006، 2013
ISBN
 
زبان
 انگلیسی
فرمت
 PDF, EPUB, MOBI
حجم
 62.1 مگابایت
رمز فایل
 freebooks24.ir
لینک دانلود
 برای ثبت سفارش دانلود اینجا را کلیک کنید

ثبت سفارش دانلود فایل


Leave a reply