• facebook
  • rss

فرآیند تفکیک دو مرحله ای بصری / لمسی

شروع واقعی این کار از زمانی آغاز شد که ما کلمات اشخاص را نه فقط به عنوان یک عبارت، بلکه به عنوان نماد دقیقی از احساساتشان برداشت کردیم. با آنها به همان شیوه ای ارتباط برقرار کردیم که آنها با آن روش به شرح خود می پرداختند و دریافتیم که نکته همین جاست. وقتی یک نفر می گوید “وقتی نگاهم را بر روی آن عقاید متمرکز می کنم احساس می کنم درست هستند، ولی با خودم می گویم که این کار بی فایده است.” در واقع این یک تشریح لفظی است از احساس درونی او.

اکنون از شما می خواهم به صورت دو به دو روبروی هم قرا بگیرید، ترجیحا روبروی کسی قرار بگیرید که آشنایی چندانی با او ندارید. با غریبه ها راحت تر می توان فرآیند را انجام داد، زیرا کمتر پیش می آید که رفتار آنها یک تکیه گاه ذهنی برای برخی از رفتارهای شما باشد. به نظر ما، شما قصد دارید با استفاده از الگوهای متعارف خودتان در زمینه ارتباط سازی، در دیگری تغییر ایجاد کنید. ولی اکنون سعی کنید کار تازه ای را انجام دهید. هدف ما از انجام این تمرین این است که موضوع جدیدی را بیابید و آن را مورد استفاده قرار دهید، و ببینید که با روش شخصی شما به عنوان یک ارتباط ساز تا چه حد مطابقت می کند. تا وقتی که تمام کانالهای حسی خودتان را در راستای آن موضوع به کار نگیرید، به آن نخواهید رسید. دانش کامل به شما این توانایی را می دهد که این عمل را در تمام نظامهای بیانی که شامل آن رفتار نیز می شود، فرا بگیرید.

آرامش، مرجعی نیست که در شرایط فوبیایی نیاز داشته باشد

آرامش، مرجعی نیست که در شرایط فوبیایی نیاز داشته باشد

می خواهم فرآیند تفکیک دو مرحله ای بصری / لمسی که با تامی انجام دادیم را تمرین کنید. نیازی به یک فوبیای تمام عیار نیست. می توانید این فرآیند را در مورد هر واکنش نامطلوبی به کار ببرید و از این طریق، بیشتر با این الگو مانوس شوید. این عمل یا همان فرآیند تغییر گذشته فردی تقریبا برای هر نوع مشکلی که من از آن اطلاع دارم موثر واقع می شود. تکیه گاه ذهنی تقریبا همه چیز را در اختیارتان می گذارد. پس از اتمام کار، از عمل پل سازی استفاده کنید تا مطمئن شوید که واکنش جدید در موقع لزوم عمل خواهد کرد. اکنون دست به کار شوید.

 

منبع : گریندر





Leave a reply