• facebook
  • rss

ایستگاه یازده

ایستگاه یازدهکتاب “ایستگاه یازده” یک رمان بی پروا، تیره و درخشان است که داستان آن در روز ترسناک فروپاشی تمدن حادث می شود و داستان مسحورکننده ای است درباره ی یک ستاره ی هالیوود ، ناجی ظاهری او، و یک گروه بازیگر چادرنشین که در پایگاه های مرزی پراکنده ی منطقه ی Great Lakes جابجا می شوند  و همه چیز را برای هنر و انسانیت به خطر می اندازند.

یک شب برفی، آرتور لیندر، یک بازیگر معروف هنگام اجرای “شاه لیر” روی صحنه دچار حمله ی قلبی می شود. جیوان چودری، یک پاپاراتزی که تکنسین فوریت های پزشکی شده است یکی از تماشاچیان است و برای کمک به او می شتابد. هنگامی که پرده می افتد یک بازیگر کودک به نام کیرستن ریموند با وحشت احیای قلبی و ماساژ قفسه ی سینه ی آتور را می بیند، اما آرتور مرده است. همان شب، هنگامی که جیوان از تئاتر به خانه می آید، یک آنفولانزای وحشتناک شروع به پخش شدن می کند. بیمارستان ها پر هستند و جیوان و برادرش در یک آپارتمان سنگر می گیرند و از پنجره ماشین هایی که بزرگراه ها را مسدود کرده اند را نظاره می کنند، صدای بلند تیراندازی به گوش می رسد و زندگی اطراف آن ها نابود می شود.

پانزده سال بعد، کرستن یک هنرپیشه است همراه یک سمفونی سیار. این دسته ی کوچک با یکدیگر بین شهرک های جهان تغییر یافته جابجا می شوند و شکسپیر و موسیقی برای جوامع بازمانده ی پراکنده  اجرا می کنند.بر روی کاروان و بازوی خالکوبی شده ی کرستن یک خط از “پیشتازان فضا” (Star Trek) نوشته شده است با مضمون: “زیرا بقا ناکافی است”. اما زمانی که از با کشتی به سنت دبورا می رسند با پیامبر خشنی روبرو می شوند که گور هرکسی را که جرات به ترک آنجا بگیرد می کند.

این رمان پرتعلیق مرثیه ای است که بین دهه ها گسترده شده است و در زمان به عقب و جلو حرکت می کند و به وضوح زندگی قبل و بعد از همه گیر شدن را به تصویر می کشد و مملو از زیبایی است. هنگامی که آرتور عاشق جیوان می شود و با او ازدواج می کند، جیوان گویندگان اخبار را تماشا می کند که خدا حافظی آخرشان را می کنند، و هنگامی که کرستن خودش را در تیررس پیامبر گرفتار می بیند ، بازی های عجیب سرنوشت را می بینیم که همه ی آن ها را به یکدیگر پیوند می دهد.ایستگاه یازده ، داستانی از هنر، خاطره و جاه طلبی است و داستانی را حکایت می کند از روابطی که ما را حفظ می کنند، طبیعت زودگذر شهرت، و زیبایی دنیا همانگونه که ما آن را می شناسیم.




نام کتاب
 Station Eleven: A novel
نویسنده
 Emily St. John Mandel
ناشر
 Knopf Doubleday Publishing Group- Random House
تعداد صفحات
 352 صفحه
سال انتشار
 2014
ISBN
 0385353316, 9780385353311
زبان
 انگلیسی
فرمت
 EPUB
حجم
 1.14 مگابایت
رمز فایل
 freebooks24.ir
لینک دانلود
 برای ثبت سفارش دانلود اینجا را کلیک کنید

ثبت سفارش دانلود فایل


Leave a reply