• facebook
  • rss

امپراطور تمام دردها: زندگينامه‌ی سرطان

امپراطور تمام دردهاThe Emperor of All Maladies

A Biography of Cancer

“امپراطور تمام دردها ” که برنده ی جایزه ی پلیتزر شده است، یک بیوگرافی با شکوه و عمیقا انسانی در مورد سرطان است- از حضور مستند خود در هزاران سال قبل تا نبردهای حماسی در قرن بیستم برای درمان، کنترل، و غلبه بر آن تا درک ریشه ای در مورد ماهیت آن.

پزشک، پژوهشگر و نویسنده علوم برنده جایزه، سیدارتا موکرجی با دقت یک زیست شناسی سلولی، بینش یک مورخ و شوق یک شرح حال نویس به بررسی سرطان می پردازد. نتیجه یک تاریخچه ی به طورحیرت انگیزی شفاف و فصیح در مورد یک بیماری است که بشر بیش از پنج هزار سال است که با آن زندگی می کند – و از آن جان می سپارد.

داستان سرطان نه تنها داستانی از نبوغ، انعطاف پذیری و پشتکار بشر است، بلکه داستانی از غرور، کرامت انسانی و تصور نادرست است. مورکرجی از قرن های اکتشافات، موانع، پیروزی و مرگ سخن می گوید، از طریق چشم های پیشینیان و همسالان خود حرف می زند، عقل خود را در مقابل دشمنی بی نهایت زیرک آموزش می دهد که درست سه دهه ی قبل تصور می شد که به راحتی به صورت همه جانبه با “جنگ علیه سرطان” مغلوب می شود. این کتاب مانند یک تریلر ادبی خوانده می شود که سرطان شخصیت اصلی آن است.

از ملکه ی ایرانی، آتوسا که برده ای یونانی احتمالا سینه ی بیمار او را برید تا دریافت کنندگان اشعه ی اولیه و شیمی درمانی قرن نوزدهم تا بیمار مبتلا به لوسمی خود موکرجی به نام کارلا، کتاب امپراطور تمام دردها در مورد افرادی است که از طریق پرهیزهای به شدت سختگیرانه ، جنگیدند تا زنده بمانند و نیز درک ما از این بیماری جدی را افزایش دهند.

امپراطور تمام دردها نگاه اجمالی جالبی به آینده ی درمان سرطان می اندازد. این کتاب آموزنده ای است که امید و روشنی را برای افرادی که به دنبال رفع ابهام درمورد سرطان هستند به ارمغان می آورد.




نام کتاب
 The Emperor of All Maladies: A Biography of Cancer
نویسنده
 Siddhartha Mukherjee
ناشر
 (Simon and Schuster (Scribner
تعداد صفحات
 571 صفحه
سال انتشار
 2010
ISBN
 1439107955, 9781439107959
زبان
 انگلیسی
فرمت
 EPUB
حجم
 4.04 مگابایت
رمز فایل
 freebooks24.ir
لینک دانلود
 برای ثبت سفارش دانلود اینجا را کلیک کنید

ثبت سفارش دانلود فایل


Leave a reply